Documenten

KM.2024-105

Klachtenprocedure

Bij elke organisatie waar mensen samenwerken, kunnen er soms problemen ontstaan. Vaak worden deze problemen snel en goed opgelost. Toch kan het voorkomen dat je als ouder een klacht hebt.

We vinden het belangrijk dat je je gehoord voelt en nemen alle klachten serieus. Om samen naar een passende oplossing te zoeken, hebben we een klachtenprocedure opgesteld. Onze school beschikt ook over een interne contactpersoon/vertrouwenspersoon voor leerlingen, ouders en leerkrachten. Daarnaast is er een externe vertrouwenspersoon, bij wie je terecht kunt als je hulp nodig hebt bij de klachtenprocedure. Leerplein055 beschikt tot slot over een klachtenregeling en is aangesloten bij de Landelijke Klachtencommissie Onderwijs.

Heb je een klacht? Dit is de procedure:

  • Bespreek je klacht eerst met de leerkracht van je kind;
  • Als er geen oplossing gevonden is, kun je met je klacht terecht bij de directeur van onze school;
  • De interne of externe contactpersoon (vertrouwenspersoon) kan het proces ondersteunen;
  • Als er dan nog steeds geen oplossing is gevonden, kun je terecht bij de bestuurssecretaris van Leerplein055 via info@leerplein055.nl die de klacht in behandeling neemt;
  • De interne klachtencommissie past hoor en wederhoor toe en kijkt of via bemiddeling een oplossing kan worden gevonden;
  • Als je vindt dat de klacht onvoldoende is afgehandeld, kun je deze indienen bij de Landelijke Klachtencommissie Onderwijs of bij de Klachtencommissie Passend Onderwijs.
KM.2024-055